Érdekességek a vasút világából

Vasúti információk

Vasúti információk

Nyílt levél: Megéri 2 perccel hamarabb odaérni bárhová, mint soha többé?

2022. május 03. - k.rego

Mozdonyvezetők nyílt levele itt érhető el.

A mozdonyvezetők nyílt levelet írtak az autósoknak, annak apropóján, hogy idén már rekordot döntő - 39 vasúti átjárós baleset történt, köztük tizenhét halálos áldozattal. A baleset során nemcsak a gyászoló család érzi meg a tragédiát, hanem a mozdonyvezetők is. A vezetőknek a baleset során nincs esélyük a megállásra, a balesetek során tehetetlenül nézik, ahogy belecsapódnak a gépjárműbe. Nagyobb járművek esetén a géptérbe kell szaladniuk, nehogy meghaljanak. Becsapódás után muszáj kiszállniuk a vasúti járművükből és meg kell győződniük arról, hogy élnek-e még a baleset okozói. Számos mozdonyvezető belerokkan a balesetbe, többen nem mernek újra gépre szállni. Vajon megéri sietni?Borítókép: infostart /// Mindszent, 2022. 04. 05.

A bejegyzés trackback címe:

https://vasutiinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr4017822695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CSOKKI MÁLNA 2022.05.03. 16:48:47

Ön dönt..viszik, vagy vezet.:))

lenörd hofstadter 2022.05.03. 17:12:38

Mozdonyvezetőknek:
Nem egyszerű, de a módszer nálam működik.

Ha nem én vagyok a hibás. leszarom, mi történik a másikkal. Utolérte a szuicid karmája, nulla lelki bántalmat okoz nekem ezzel. Ez sajnos egy ilyen világ lett, mindenki rohan azért a fél percért, aki nem hajlandó vele rohanni azt el akarja taposni, lelökni az útról, kinyírni, szóval akinek nem tetszik ha nem érdekel amint megdöglik, az gondolkodjon mielőtt szabálytalankodik és esetleg belehal.
Oszt jónapot.

Hegylako19 2022.05.03. 17:30:44

A sínen a mozdonyon kívül senkinek nincs keresnivalója. - Moldova Gy.: Akit a mozdony füstje megcsapott

tiltsál ki te gyökér 2022.05.03. 17:33:21

Túl azon, hogy igazuk van a mozdonyvezetőknek, és tényleg várja ki mindenki a fehér jelzést,
de nem kéne néha átvizsgálni ezeket a rendszereket?
Egy rakat olyan hely van, ahol már akkor lezár a sorompó, amikor a vonat még csak beáll az 500 méterre levő állomásra.

nyikk 2022.05.03. 17:45:15

1. Nem a megspórolható idő miatt hajtanak gyorsan az emberek, hanem mert jó esik nekik.
2. Az ilyen nyílt leveleket , oktató videókat pont azok nem olvassák -nézik, akiknek szükségük lenne rá. Ők mindent is jobban tudnak, nem szorulnak fejtágításra.
Talán rendszeres és kötelező továbbképzés kellene mindemkinek, mondjuk 5 évente, valaminő egyszerű írásbeli és gyakorlati teszttel összekötve, nincs kivétel. Akik bukik, annak ugrik a jogsi.
A súlyos balhék okozóinak meg a verda ugrik, plusz lehet a csengetni a verda értékével egyező büntit. Ha nem fizet, le is ülheti

Bobby Newmark 2022.05.03. 17:46:41

@tiltsál ki te gyökér: De lehetne, csak fizesd ki. MÁV örül, ha nem rohad le az, ami van. Fejleszteni önerőből képtelen, az újul meg a rendszerben, amire az állam pénzt szán.

De az 500 méterre lévő állomásra beálló vonat ellen valószínűleg az sem csinálna semmit, a biztosítóberendezés és a jelző közt vannak minimum távolságok, hogy legyen ideje lecsukódni a sorompónak meg eltakarodni a plebsnek az útból, szal max ezt a helyzetet úgy lehetne megoldani, hogy vagy az átjárót, vagy az állomást megszünteted.

Mérnork 2022.05.03. 21:24:27

Szerintem sok esetben az a gond, hogy az autós előtte már nagyon sokszor azt tapasztalta, hogy áll a tilos jelzésnél 10-15 percet, mire a vonat odaér. Tizenéve, amikor rendszeresen jártam másik városba dolgozni hajnalonta nekem is többször volt ilyen esetem, hogy frusztrálóan sokáig kellett várnom mire odadöcögött a vonat. Persze én mindig megőriztem a hidegvéremet és sose mentem át tilos jelzésnél, amikor még csak nem is látszott a vonat.... ;-)))

Leooo 2022.05.03. 23:45:54

@CSOKKI MÁLNA: Ön dönt , iszik, vagy vezet! Mind a hármat egyszerre ne csinálja, mert az sok(k) lenne...

fkv.115 2022.05.04. 06:52:04

@tiltsál ki te gyökér: Pontosan! Azért szarnak itt az emberek mindenre, mert megszokták hogy tök értelmetlenek a tiltások. A sárga lámpa itt azt jelenti hogy taposs a gázba, ha nem akarsz 10 percet dekkolni ennél a saroknál is, mint az összes többinél, nem pedig azt hogy meg kéne állni. A nyílegyenes útszakaszra (évekkel ezelőtt) kihelyezett (és kb. azóta nem is aktuális) 30-as tábla nem veszélyre figyelmeztet, hanem bokor mögül trafizó rendőrre, aki le akar húzni egy kis pénzzel.

Ezzel szemben a horvátoknál ott van 50-es tábla, ahol az S kanyar egyik oldalán sziklafal, a másikon szakadék van, és még a 30-at is neccesnek érzem.

Csoda ezek után ha az ember itt a tiltó táblát nem csak felesleges basztatásnak, szivatásnak értelmezi? Hiszen többynire az. Ezért aztán a valódi veszélyre is legyint, mert ahogy írod, a vasúti piros lámpa fél óráig zölédnek is tekinthető lenne.

fkv.115 2022.05.04. 06:55:01

@nyikk: 1. valóban jólesik beérni időben a munkahelyre, és nem folyton elkésni, amiért ugye mindent elkövet a hungarisztáni rendszer...

fkv.115 2022.05.04. 06:56:24

@Bobby Newmark: Talán nem lopni kéne, nem politikai kifizetőhelynek használni a MÁVot, és akkor meg is van a lóvé a fejlesztésekre. Mi befizettük adóban, nem rajtunk múlik, tessék visszarakni a közösbe, és akkor ott van az a pénz!

midnight coder 2022.05.04. 07:11:26

@Bobby Newmark: Ha a MÁV nem képes normálisan működtetni az átkelőhelyek biztosító berendezéseit, akkor talán fel kellene számoni mert működésképtelen. Az egy vicc, hogy 2022-ben az átkelőhelyeken két állása van a lámpának: valószínűleg mostanában nem jön a vonat, és valamikor majd jön a vonat. Mondjuk amúgy azon is el lehetne filózni, hogy ha a mozdony amúgy sem tud megállni ha észleli az autót a sínen, akkor mi a fasznak kell mozdonyvezető, miért nem lehet ezt egy automata rendszerrel vezérelni?

Medgar 2022.05.04. 08:19:17

Sajnos akiknek szól a poszt, nem ismerik az összes betűt így elolvasni sem tudják.

Ambiorix 2022.05.04. 08:22:32

Na ezért tart itt ez az ország.
Mert a magyar paraszt az űberokos, minden szabályt felülbírál, mindent is jobban tud bárki másnál és még önérzetes is. Neki senki se írja elő, hogy mikor menjen át azon a kurva kereszteződésen. Ne fossá’ Ferikém, tegnap is késett öt percet.

body_andras 2022.05.04. 11:17:08

Mondom másképp: ha öngyilkos akarsz lenni, csináld otthon a négy fal között, ne hagyj rumlit magad után. Egy vonat elé autózás pont ennek az ellenkezője.

body_andras 2022.05.04. 11:24:58

@nyikk: A továbbképzésen leírja, mi a szabályos, majd úton hazafelé megszegi.
A büntit támogatom, autóelkobzás + bírság. Ha nem az övé, majd a tulja is jól leperli a gatyáját.
@Ambiorix: Ugyanez a mentalitás záróvonalon, településen 40-es táblánál, buszsávban. Ilyeneknek kellene helyszínen gumibot, bilincs, aztán egyből a Gyorskocsiba.
@lenörd hofstadter: szívemből szóltál. Aki meg akar halni, tiszteljen meg azzal minket élőket, hogy nem előttünk csinálja, nincs kedvünk tanúskodni a hülyéért. Ha meg akar ölni, üljön gyilkossági kísérletért, lehetőleg friss lyukra éhes kanok között.
@tiltsál ki te gyökér: Ez is teljesen jogos. Valahol két faluval arrébb kullog a vonat. Ha ez vigasztal: Romániában olyan helyeken van vasúti átkelő és stoptábla, ahol 100 éve nem jár a vonat. De a helyi csendőrök lesben állnak és kifosztanak ha nem állsz meg a stopnál.

citrix 2022.05.04. 13:04:34

Egy "esemény" is sok, nemhogy az idén történtek. A mozdonyvezetőnek nyilván nincs sok esélye a balese tek elkerülésére, ezt nem is kérdőjelezi meg senki. Amit szerény (műkedvelői) véleményem szerint tehet és semmibe se kerül az a hangjelzés az átjáró előtt. Ha nem belátható és nincs előtte lassújel akkor azért, ha belátható de gyanús hogy nem állnak meg a keresztezés előtt akkor azért. Régebben az un. síposzlopok jelölték ezt amit manapság valamiért elfelejtettek mire is való...
Balesetnél ki kell-e szállnia és elsősegélyt nyújtania a mozdonyvezetőnek arról a szabályzat pontosan rendelkezik mint amúgy szinte mindenről a vasúti közlekedésben. Itt nem szoktak improvizálni.

vanek ur 2022.05.04. 13:56:45

@tiltsál ki te gyökér: "Egy rakat olyan hely van, ahol már akkor lezár a sorompó, amikor a vonat még csak beáll az 500 méterre levő állomásra."
Ha automata a sorompó, az nem fogja tudni, hogy a vonat megáll-e az állomáson vagy sem. Az úgy van belőve, hogy a nem megálló vonat se üssön el senkit.
@midnight coder:
Az automata sorompó faék egyszerűen működik, de pont így üzembiztos:
Jogszabályban meghatározzzák, hogy a fénysorompó pirosra váltása után mennyi időt kell hagyni, hogy akik a váltáskor még a síneken vannak, vagy nem tudtak megállni, le tudjanak menni a sínről - a gyalogosok is. Ha van sorompó, ennek a lecsukódására is kell időt hagyni. Utána megnézik, ennyi idő alatt az adott szakaszon engedélyezett legnagyobb sebességgel mekkora utat tesz meg a vonat, és oda teszik az érzékelőt, ami csukja a sorompót.
Ha pl. ez az idő 30 másodperc, akkor 120 km/h-ás pályán 1 km-re lesz az érzékelő a sorompótól. Ha viszont a vonat nem 120-szal jön, hanem csak 80-nal (mert mondjuk tehervonat), akkor nem fél percet fogsz várni, hanem 50 másodpercet.
Van olyan sorompó, amit összekötnek a vasúti jelzővel: a vonat addig nem kap szabadot, amíg a sorompó nincs lezárva. Ekkor a vasúti jelzőt úgy rakják le, hogy a vonat akkor is meg tudjon állni az átjáróig, ha teljes sebességgel ér a tilos jelzőhöz. Az érzékelőt pedig úgy teszik le, hogy a vonatnak ne kelljen megállnia, illetve lassítania. Ez azt jelenti, hogy az érzékelő 120-as pályánál legalább 2-3 km-re van az átjárótól. Lehet számolgatni a perceket.
"Mondjuk amúgy azon is el lehetne filózni, hogy ha a mozdony amúgy sem tud megállni ha észleli az autót a sínen, akkor mi a fasznak kell mozdonyvezető, miért nem lehet ezt egy automata rendszerrel vezérelni?"
Nem azért nem tud megállni, mert annyira nem akar. A vonat fékútja nem 50 méter 100 km/h-ról, mint egy átlag személyautóé, hanem több száz méter, de akár 1 km is lehet sebességtől és tömegtől függően. Az autó még a sínen nincs, amikor már fékezni kellene, hogy meg tudjon állni.
Önvezető vonatokkal amúgy kísérleteznek, sőt, metróvonalak már működnek is emberi vezető nélkül. De a vasúti mozdonyokon már most is vannak automatizált biztonsági eszközök, pl. automatikusan megállítja a vonatot, ha a mozdonyvezető "benézne" egy pirosat.
süti beállítások módosítása